Thursday, January 27, 2011

Dora The Explorer Pattern

, rumors on the eve of the presentation

Il conto alla rovescia sta finalmente per giungere al termine, il gran giorno è in arrivo: domani alle 10 a Maranello sarà presentata ufficialmente la F150, la monoposto con la quale Fernando Alonso e Felipe Massa dovranno portare a casa quel titolo mondiale sfuggito amaramente nell’ultima gara della scorsa stagione.

Ma in attesa che vengano tolti i veli, sono già circolate le prime indiscrezioni su alcuni dei particolari che saranno presenti on the new car. A project on which you worked hard in the factory, especially in light of changes to the technical regulations of the new season, which brought in rather significant news. While, in fact, there is the abolition of the dual speakers, F-Duct and the adjustable front wing flap, the other in 2011 brings the return of the rear wing and the introduction of KERS editable by the pilot.

A visually what will be shown tomorrow should not be more than a F10 remodeled with new aerodynamics, while on what is unseen, that is, the mechanics, the differences are quite significant, and certainly not definitive. In fact it seems that the F150 has been prepared from two different solutions to the rear, to play with the folds of the regulation, and to have more solutions available to address the development of the car during the season.
After toying with the idea of \u200b\u200busing the pull-rod suspension (Red Bull-style), the choice has been the classic solution to strut, but that will be combined with a gearbox very close, better suited to a project without diffuser.
clearly inspired by Red Bull nose, which will look as flat and wide.

Many attentions have been devoted to the KERS. The energy recovery device cinetica avrà batterie di dimensioni ridotte per poter essere inserite nella zona del serbatoio, che rispetto al 2009 (anno dell’unica apparizione del dispositivo, ndr) è più grande a causa del divieto di rifornimento introdotto nel 2010. Una soluzione che sarà adottata anche dalla McLaren.
Le somiglianze con la vettura di Woking non finiscono qui: la presenza di Pat Fry ha comportato la scelta di adottare una parte iniziale delle fiancate più rettangolare e spostata verso l’alto, come nelle Frecce d’argento.

Tante novità, quindi, in attesa di vedere se alla prova della pista queste soluzioni si riveleranno vincenti o meno.

Federico Fadda ( 422race.com )

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