Sunday, February 6, 2011

Solution Gan Dosh In Kundli

rear wing mobile, there's details of the 2011 FIA

tests Valencia have seen drivers and teams struggling with the innovations introduced by regulation in 2011, but if the tires Pirelli an initial Contact had already been to Adu Dhabi in November, and since the KERS was already two years ago, the real innovation is without doubt the adjustable rear wing by the pilot. A solution that immediately did turn up a little 'nose, because of the addition of an extra button on the steering wheel, and the fact that they had not yet been given a very clear system of use. The risk was, namely, that a too large of this system increases, yes, the number of overtaking, but at the same time made them too trivial and uninteresting.

is why the FIA \u200b\u200bis run for cover, under certain rules concerning the operation of mobile wing: it was established that in the situation di duello fra due piloti, quello che segue potrà usare il dispositivo solo se si trova distaccato di non oltre 1” da chi precede, ed entro un’area di 600m dalla fine del rettilineo che ad ogni GP verrà scelto come idoneo all’utilizzo di questo sistema; questa zona verrà segnalata con delle linee bianche, e il distacco fra le due vetture sarà calcolato nella curva che precede il rettilineo stesso.
Tra l’altro non si tratta di regole definitive, come spiegato dal Direttore tecnico della Ferrari, Aldo Costa : “ Dettagli ulteriori sono ancora da chiarire, bisognerà vedere come andranno le cose in gara, per capire meglio come procedere. Per ora, comunque, l’ala mobile non sarà utilizzata in condizioni di pista bagnata ”.
Ulteriori modifiche sono auspicate dal responsabile tecnico del Team Lotus, Mike Gascoyne : “ Spero che la Federazione valuti la possibilità di altre modifiche durante il corso della stagione, perchè non credo che questa la direzione giusta ”, ha spiegato, ammettendo di temere che in questo modo si snaturino le corse.

A causa del numero di tasti più alto rispetto all’anno scorso, fra i piloti i pareri si spaccano tra favorevoli e contrari. Rubens Barrichello non è molto convinto: “ Non è divertente premere tasti, tenerli premuti e contemporaneamente cambiare marcia .
Fernando Alonso, however, said that after initial difficulties, is starting to get used to the new situation, the same way Michael Schumacher has shown himself quite pleased: "It ' a good innovation," said German to German magazine Auto Motor und Sport ".

One of the concerns expressed is that the drivers could waive groped overtaking in other parts of the circuit, just waiting for the frontier zone of 600m. Schumacher has his own ideas on this: "And 'in Formula 1 is well known that the problem in the wake of being above those in race. In the absence of changes with regard to the aerodynamic and mechanical grip, we needed something else: this system can help , "said the German, adding that he was not convinced that overcoming will be made easier by simply pressing a button: " may be helpful to reduce the gap, and then begin the overtaking maneuver, but may not be sufficient even for what .

Federico Fadda ( 422race.com )

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