Le facce scure degli uomini Mercedes la dicevano piuttosto lunga, su quelli che potevano essere i pensieri all’interno del team di Brackley, dopo i quattro giorni evidence on the Montmelo circuit. "We did a race now, fighting for the top ten ," said Norbert Haug only yesterday, and to conceal the doubts which revolve around the W02, probably too quickly branded as camera title. A concept that the vice-president of Mercedes Sport insists, however, softening a bit 'docile tones of recent days, especially in light of the reported by Auto Motor und Sport ", according to the German magazine, the Mercedes was found to be the faster on the straights.
" Having an advantage in this respect will be important, given that for 2011 we expect more battles on the track ," he detto un Haug apparso più positivo, aggiungendo: “ I molti giri fatti a Barcellona ci hanno permesso di capire meglio la macchina e i pneumatici, consentendoci di essere più forti nel tempo sul giro ”.
Parole che lasciano quantomeno perplessi, considerando che lo stesso magazine tedesco aveva già fatto notare che fra la W02 e la Red Bull la differenza attuale è, proprio in termini di tempo sul giro, di circa un secondo e mezzo. La maggior velocità sul rettilineo potrà quindi essere un aiuto per superare le macchine di centro-gruppo, ma non certo per scavalcare i campioni del mondo, e nemmeno Ferrari o McLaren.
Inoltre, il tempo non è dalla parte di chi si trova già a dover rincorrere, now that the first GP in Australia there is only one test session, again in Barcelona. The Mercedes of having to run seems to do too much, but for the "hope is the last to die," Haug does not lose confidence, " If things proceed in the right direction, we could surprise everyone .
season the gates will be an opportunity for revenge for one of the biggest disappointments of 2010, that Felipe Massa able to lose the championship in 2008 by a single point, and a lot of bad luck, but in front of Fernando Alonso has done almost figure of a debutante.
During testing, the Brazilian has confessed to being "very confident " per il 2011, dopo che lo scorso anno ha lamentato una continua mancanza di grip da parte delle gomme Bridgestone: “ Non riuscivo a ottenere il massimo dalla vettura, nonostante provassi tutte le soluzioni possibili. In questo modo non si riesce a lavorare con serenità, e questa è fondamentale in un lavoro come il nostro ”.
Un problema che non dovrebbe ripetersi ora, se è vero quanto rivelato dal brasiliano, cioè di sentire un “ gran feeling ” con le Pirelli, testimoniato dal tempo più veloce fatto registrare a Barcellona: “ Ho spinto a dovere per capire se davvero queste gomme lavorano come voglio io; sento di riuscire a controllare much better the car, and in these conditions I know what I may be able , "he said in an interview with Brazilian newspaper" Estado do S. Paulo ". Change strategies to be adopted during the race, a point that Massa does not seem to mind at all, " Until last year, right from the start we knew more or less how it would go the race, but now with the performance of these tires can change everything just over three laps .
Not just tires, good feelings are aroused even by Felipe in F150th " It 's very competitive; 2010 was a horrible year because the machine was not working with me while When this happened I got good results with Schumacher and Raikkonen with large. This year I feel the car as I like, things should go much better . What do you hope to the hearts of Ferrari fans, not to keep fighting against each other with an attack reduced to a single point.
Federico Fadda ( 422race.com )
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