Sunday, November 29, 2009

Xilisoft Dvd Creator 6 License

OLEG KOROLEV: FAITH, SPIRIT AND VISIONARY ART



Nato nel 1968 in Russia, dal 1979 ha studiato nello Studio di Disegno Classico di Vilnus, Lithuania. Nel 1981 ha studiato alla Scuola d’Arte di Evpatoria, in Crimea. Dal  1984 al 1990 ha studiato e si è laureato alla Facoltà Crimeana d’Art (Simferopol). Dal 1992 al 1993 ha partecipato alla mostra collettiva, alla Arnhem gallery di Londra, nel 1994 alla mostra di artisti crimeani all’Art-Effect (Simferopol). Dal 1995 al 1998 ha esposto nella galleria KEP e nella Private Bank(Simferopol). Nel 1998 ha partecipato al festival internazionale d’arte Russian Winter in Montreal, alla Vand-ArtGallery (Montreal, Canada). Dal 1998 al 2001, ha preso parte a diversi progetti artistici privati con collezionisti russi e tedeschi.Dal 2000, come membro della società artistica Society of Art of  Imagination di Londra,  ha esposto, nel 2002, alla All Media Invitational 2002 Period Gallery (Omaha, USA), nel 2003 al Ramsey Center for the Art (St.Paul, USA), nel 2004  ha partecipato al progetto Art Master Ernst Fuchs, and studied painting with him in Klagenfurt, Austria. In 2006 he participated in the exhibition of the Society for Art of Imagination at the Giger Museum (Gruyere, Switzerland).

Every now be able to establish a conversation with a brilliant mind, a true artist, though more rarely happens in our time.
I had this luck!
Took courage I contact the extraordinary painter Oleg Korolev (although I expected that I would deign to one), and not only told me very cordially, but agreed to this interview.
Well, this is a case where one learns much more with "chat" with a soul deep that in years of university studies.
At least for me it was so, I hope it is for art lovers who read this interview.

Sabrina Abeni




How can you use the classic themes of painting, like the Bible, without falling in the academy, making it current and original?

... I do not know much more than an academic)


The instinct and how much razionalità c’è nella tua arte?
 
Un cinquanta per cento di ciascuno…
 
 
Le immagini che crei possono essere considerate una sorta di visioni?
 
Qualche volta…
 
 
Quanto è importante lo studio della tecnica per la crescita di un talento artistico?
 
Il talento è una possibilità potenziale, e per realizzare che possibilità datagli l’artista deve fare molta pratica. La tecnica è un sistema di lavoro, che deve essere adottato dal subconscio, diventando naturale e spontanea, in modo che l’artista non debba sentirsi ogni volta attirato from their mental concepts, taken from formal technical studies. One technique that has become part of an artistic nature preserve, guide and distribute the energy needed for the art itself. So, yes ... a technique is absolutely necessary to create a talent.


In your interview, you described your view of religion as "negative", in short, a view that focuses relentlessly on the principles of one faith, but also brings together other principles to achieve a kind of original truth. Do you think that would be a good "antidote" against fundamentalism?

Bene… Il problema è in fatti che i cristiani, attualmente, non sanno nulla della Cristianità, che è diventata piuttosto una specie d’ideologia politica e una sorta di tradizione culturale, piuttosto che una conoscenza di Dio, della Realtà Ultima, la Verità così come un mezzo di Salvazione. Hai abbastanza ragione, una teologia negativa, Apofatismo è quasi una parola proibita, perché distrugge tutti i valori relativi di “questo mondo”, perché in accordo col suo insegnamento, sono tutti prodotto della mente umana (incluso lo stato, la gerarchia ecclesiastica con tutti i loro poteri e leggi su “questo mondo”).
Gli antichi seguaci dell’Apofatismo dicevano that "God does not exist" in itself, that we can imagine that this God does not exist, because the current state of knowledge of God is beyond any concept of mind. Being Italian, I suppose you're Catholic, you know that you have taught a "negative" of Meister Eckhart and St. John of the Cross.


In Italy is very much felt the contrast, in contemporary artists, including figurative and non-figurative art. How do you start in front of it?

Well ... This discussion could have some value if you consider the duality of natural forms in figurative art, on the one hand, e le forme concettuali astratte dall’altra, che sono utilizzate da alcuni movimenti di arte contemporanea.
Questa è un’illusione… Se noi osserviamo con attenzione qualsiasi forma naturale, noi noteremo che in un paio di minuti noi avremo perso ogni  nozione mentale di essa, la cosa ci sembrerà astratta e sconosciuta. La stesso accede con qualsiasi parola, se noi la ripeteremo numerose volte perderà “senso”, diventerà solo un suono astratto. Viceversa, se noi guardiamo un’opera d’arte “astratta” (o qualsiasi cosa possa essere considerata tale), noi potremo notare immediatamente qualche forma famigliare… Lo stesso quando osserviamo i rami di un albero, in cui potremo see human figures, or if we look at the stains on the plaster, when we can see the landscape. Figure or shape are not only a product of mind, reality is beyond them. If we were to consider this question more abstractly, perhaps it would seem something like the rustling of the leaves, which sounds very nice, but meaningless.


How important is the communication skills of a work of art? The communicative

is very important if the artist has a purpose, something related to propaganda, to the sermon or the conscious manipulation of tastes. It is the same as a signal transmitter that to be accepted, must match the receiver tuning. However, this is a kind of applied or utilitarian approach. But I believe that real art would flow from the spirit that "blows away all will," and not due to any formal requirements or conditions. He has no taste, no project is totally free and only exists in order to realize himself.
I can also say that we have accepted this era of digital media, photography and graphic arts, fine arts have thus lost their current practice. It happened the same, for example, the Kung-Fu, Karate-Do-Do, or Ken, who lost their practical necessity after the invention of weapons da sparo. Sebbene comunque il Kung-Fu esista ancora come modo di armonizzazione, mediazione di un’azione, percorso spirituale. Lo stesso è accaduto alle Belle Arti. Sono diventate una sorta di “Kung-Fu visuale”, “Art-Yoga”… nello stile dell’arte visionaria questa è diventata ancora più una pratica spirituale che nel resto dell’arte. Noi potremmo richiamarci all’arte arcaica e preistorica, nelle sue pitture murali di un popolo antico dedito a riti sciamanici, alla manipolazione dello spirito, si regni energetici. Se osserviamo l’attuale panorama artistico, possiamo vedere che dovunque nel mondo abbiamo lo stesso tipo di arte. Questa è chiamata “Arte Contemporanea”. Style is represented by Post-modernism. Post-modernism is now a "quote of the quote," there are no original ideas, repeats everything has already been created before, yet it is not a sign of decadence, is an imitation of imitation. At the level of development of consciousness from "the nomenale phenomenal," is the destruction of the Phenomenon, the end of the whole process was totally outside of consciousness. So the great cycle of the art of the past is over and we have a new beginning nomenale art, a new spiritual art, which has developed a new level of personal evolution.


Do you think it possible, nowadays, creating a nice aesthetic that is also evocative?

Yes, beauty is "a glimpse of the Ultimate Truth", so it is possible at any time.


How would you describe the current Russian cultural landscape? There is room for young talent?

.. Oh, this is a real headache:) is a former Soviet area is still under a savage capitalism, where everything is subordinated to the "law of the jungle." So
"spaces" are only for major capital the "personal contacts" and the power of the authorities, so it's better to have all three things together:) However, you can be sponsored by some foundations of Western art, through their local representatives (only projects that support "counter-cultural" ). To get a scholarship, you must declare anything anti-Russian, and better to do this with the style of 'contemporary art'.


A tip for young artists?

Spend more time in art museums. Original copy of the great masters, draw the sculpture of ancient Greece and Rome, is even better that depict nature.










Links to Oleg Korolev: The official website of Oleg Korolev ( http:// www.koro -art.com)


http://www.myspace.com/oleg_korolev


http://surrealartforum.com/

http://www.lila .. / document_view.phtml? document_id = 98

http://beinart.org/modules/Word-Press/2007/05/21/beinart-int
erview-with-oleg-korolev/


http://slynglar.com/scen/konstspalten5.1.html

(Sabrina Abeni)

 

0 comments:

Post a Comment